torsdag 22 augusti 2013

VILKA






underbara dagar vi bjuds vidare på här 
i augusti.   

Den här sommaren har ju verkligen varit något extra,


eftermiddagsfika på terassen med klarblå himmel
& sommarvarmt i luften...det tackar vi för...




Har fått några frågor om chiliplantorna vi har, jag kan inte speciellt mycket,
det är sonens område det där med chili...
Men jag har en klar favorit här uppe på terassen...de andra håller till nere vid sonens hus.




& det är denna ∼ med det perfekta namnet super chili ∼ för det är precis vad
den är, super, dvs. för mig som inte kan med alltför starka varianter.
40.000 ∼ 50.000 scovilles ligger denna på så den är ju inte helt menlös i sin styrka.




Har några baby super chilisar på G här.
 Gäller att försäkra sig om att ha några på lut om den stora inte överlever vintern.




Tog mig en sväng ner i trädgården & plockade med mig
några andra sorter till min rista, tänkte det kunde vara snyggt med lite blandade
färger på snöret.   
Måste bara kolla upp med sonen att ingen av de är brännheta, vill ju inte 
total förstöra mina kommande chiligrytor.


När jag var ute i trädgården såg jag att gräsmattan verkligen måste klippas,
skulle även behöva vattna ordentligt, växterna slokar & börjar bli
alldeles gula.   
Konstigt hur fort man tappar intresset för trädgården
när augusti kommer...
men nu ska det bli ändring på det, dags att ta tag i trädgården,
än är inte sommaren över....



HA EN RIKTIGT FIN EFTERMIDDAG


k r a m åsa