fredag 23 augusti 2013

HÄRLIGA, HÄRLIGA






FREEDAG...



Startade dagen med att åka till Juntras grönt.
Ett underbart ställe vi har här på Ekerö, med ekologiskt odlade grönsaker.



Köpte med mig grönsaker till helgen.
Bl.a hennes söta majskolvar...de absolut godaste jag vet, väldigt krispiga
och med en söt ljuvlig majssmak.





Dessutom köpte jag bondbönor, vilken fantastiskt BÖNA det är,
bara förpackningen är ju så fantastisk,


& gjorde en bondbönssoppa eller bondbönsvälling
som man sa förr.
Möjligtvis är väl att vi nu förtiden gör bondbönsvälling deluxe,
vi har nog i lite mer ingredienser för att få
till denna utsökta smak.





Detta åt sonen & jag till lunch idag, sittandes på bryggan.
Känns som sommaren behagar stanna ännu några dagar, vilket är helt
ok för mig.  
Kylan & mörkret dyker ju upp så småningom...det är ju något vi inte slipper ifrån.
Så kom värme kom, vi är bara tacksamma:)



NJUT ER FREDAG



k r a m åsa