söndag 18 augusti 2013

DAGENS



besök på formex...



Här hade jag kunnat tänka mig att kliva i, såg fantastiskt fint ut.
Måste testa det här hemma i badkaret någon gång...
bara känslan att smyga ner i ljummet vatten & helst med en doft av rosblad.
Sen bara ligga där & sakta andas in rosdoften...wow...
undrar om det
finns tillräckligt mycket rosor kvar i trädgården i år.





En av de vackraste montrarna i år, ifs. brukar det vara så alla år, var ju
helt klart Västergårdens.





Som i är gick i ÄPPLETS tecken, & som ni vet älskar jag ju äpplen
både den runda formen & den fräscha friska doften.
Så denna monter tilltalade mig mycket!



 Här ser ni duktiga Mia in action, sittandes drejandes i montern.
Så härligt att kunna se hur hon tillverkar sina fina alster helt förhand.




Fina människor i montern & underbar keramik,
den combon kan ju aldrig bli fel.



Alltid kul att gå runt & titta på vilka färger, vilka material
& vilka kuddfodral...haha...som kommer att gälla inför vintern.
Trevligt också att träffa & prata med människor man känner,
men kanske ännu roligare att träffa på nya människor, som tex.
 Helena som kommer emot mig tillsammans med sin söta dotter
 & säger Hej Åsa...och jag har absolut ingen aningen
om vem det är.
Hon presenterar sig & vi står och pratar som om vi känt varandra
väldigt länge. 
En underbar känsla.



Som ni förstår så var det såklart allt i koppar som tilltalade mig just nu,
har ju en kopparkänsla i kroppen inför denna vinter som jag måste tillfredsställa.
Dessa från House Doctor känner jag nog ett STARKT behov av.


Önskar ER en fin söndagskväll



k r a m åsa