måndag 19 augusti 2013




Godmorgon MÅNDAG,  för många
1:a veckan efter ett, som jag hoppas, härligt sommarlov.



Solen skiner & det är riktig sensommarvärme i luften, känns ju bra på en
måndagsmorgon när vardagen startar igen.



Igår när jag kom hem efter en dags besök på mässan,
vart det här hemma en sporadisk kräftskiva.



eller kräftskiva...där tog jag väl i...det var ju söndagskväll...haha...
Men iallafall kräftmiddag var på gång här hemma.
Alla i min familj älskar ju verkligen skaldjur, så när katten, dvs. jag är borta
dansar ju råttorna på bordet.  
Är ju själv allergisk mot skaldjur så man kan säga
att det aldrig blir serverat här hemma...tyvärr!


Min väldigt snälla make hade även gjort lite smarriga
pajer vi kunde äta till kräftorna, väldigt tur för mig annars hade jag
suttit där med en helt tom tallrik.
Bl. a en getostpaj med fyllning av 
sambal olek, ruccolasallad, getost & valnötter.
Måste varit en av de godaste pajer jag ätit & då ska ni veta att jag är ett big fan av just matpaj.




Receptet hittade han i senaste Femina...by the way...köper ni Femina?
Har själv inte läst denna tidning på säkert 20 år, köper ju enbart
rena inredningstidningar...men jäklar va mycket bra det fanns i den.
Har alltid uppfattat Femina som en tant tidning, då kommer självklart nästa
fråga...har Femina förändrats eller har jag blivit tant...

Nu ska här in och städas i köket, för vet ni vad min duktiga make mer gjorde
igår,  förrutom all mat då, han satte upp vår nya kopparprodukt.
OCH oj vad bra det blev.
Tyvärr orkade ingen plocka undan kräfteländet igår kväll, så
köket varken ser eller luktar särskilt fräscht just nu och ni vet...
jag vill ju bara visa snygga bilder på bloggen.

Men ni vet väl att sanningen absolut INTE alltid är SNYGGA bilder!




k r a m åsa