tisdag 11 juni 2013

HARD FACE








Har fått mig en ny stekpanna,
som ska vara perfekt för induktionshällar.


Det är en rejäl finsk sak från Hackman
en NOH ∼ non overheatable. 
 Denna panna går alltså inte att överhetta...låter super för mig
som har en tendens att steka på lite för hårt mellan varven.



Ikväll är det dags för invigning



testar med fläskfilé och gör vår braiga vardagsmat som är så lätt
att få ihop så här en vardagskväll när man inte har alltför mycket ork eller tid.




Gör en enkel tomatsås av burktomater, lantbuljong, salt, peppar, honung & balsamico.
Rör ihop den direkt i ugnsformen, lägger sen i den stekta fläskfilen
och toppar med massor av mozzarella.
In i ugnen på 200 grader tills osten fått lite färg.


Steker små tomater med rörsocker & timjan
som jag sedan strör över maten...



Servera med spagetti & NJUUT


PS. Stekpannan HARD FACE var verkligen bra, absolut ingenting
brändes fast.  
Detta blir en ny favorit till vår spis!

Nu tar jag med mig pojkarna ut en sväng i trädgården,
det är en härlig kväll,  tar teet med mig ner till bryggan och sätter mig där en stund
och andas...andas in...andas ut...vår bästa tid är NU.



k r a m åsa