torsdag 4 april 2013














Håller på med lite pyssel ute på min terass,
solen strålar & det är rejält varmt.
Så underbart skönt att kunna sitta ute i bara tishan.
Detta har vi verkligen längtat efter!



Under mina lilla fikapaus sitter jag och bläddrar i
Victoria Skoglund´s FINA bok ∼En trädgårdsmästares väg∼


Då kliar det riktigt ordentligt i fingrarna att få komma igång med trädgårdsarbetet.
Jag har faktiskt smygstartat lite på de ställen där snön är helt borta, klipper ner
det vinterfula och ser de späda gröna skotten tränga sig upp ur jorden...
Det är riktigt glädje för en trädgårdsnörd som mig!



Fortsätter bläddra lite till i denna underbara bok, med omslaget av textil,
bara där blir man lycklig...textilomslag...wow...det gillar jag.
Önskar verkligen att jag varit trädgårdsmästare, det känns som ett drömyrke!



SNART SÅ...BLOMMAR SYRENEN...den bästa tiden på året