onsdag 1 augusti 2012

WHISPERER...








i förmiddags när jag var ute och for en sväng,
stötte jag på två tjusiga hästar...



Vet inte om ordet ∼tjusig∼ är rätt benämning om en HÄST, men det var det ord som
föll mig på läppen om just dessa två!
Själv har jag ALDRIG varit någon hästtjej,
måste erkänna att jag faktiskt är ganska RÄDD för dessa djur, dessutom 
är jag allergisk, så den combon har väl gjort att hästar INTE blivit någon passion
i mitt liv.


Hur som...tycker de är VACKRA djur, på hyfsat långt håll,
men nu ville jag ju fram och fota, då kom problemet ∼hur pratar man till en häst∼
hundar har jag total koll på, hundar kan jag PRATA med.
Men en häst, 
tänkte på filmen∼The horse wisperer∼
så viskandes...fin, fin häst...smög jag mig närmare och närmare


och ser ni hur nära jag kom...inga problem...
de ser dessutom VÄLDIGT SNÄLLA ut känner jag nu
när jag sitter här och tittar på bilderna
VÄLDIGT SNÄLLA ÖGON!!!
Åker nog förbi med ett gäng morötter imorgon
som tack för dagens fotostund...om jag nu vågar ge det till dem...
tänk om de HUGGER.


Neej nu är det soffhäng och nagellacksmålning som
väntar här ikväll.
Hoppas jag kan hitta något sevärt på tv´n bara!


GODNATT