fredag 15 juni 2012

Balkongskydd...







Hmm...har äntligen kommit till skott för att sy mig balkongskydd,



släpat upp symaskinen från källaren, varit och köpt 
svart/vitt markisväv och massor av öljetter.  
Nu sitter jag och googlar balkongskydd, men hittar INTE en enda beskrivning
på hur man kan göra dem själv...bara färdigsydda!
Är det nu meningen att jag ska behöva räkna ut avstånd mellan öljetter,
hur lång lina jag behöver mm.mm.  känns just nu fruktansvärt jobbigt,
är ingen proffs på varken matte eller sömnad


Låter sömnaden vara för en stund och övergår till
plantering av terasskrukor och har nu lyckats skita ner hela terassgolvet,
som jag skurade häromdagen...F*n va jobbig jag är ibland...eller ofta!



Bestämmer att det är dags för fikapaus...igen...
Tur att man har sin heliotrop att sitta och dofta på
i väntan på att jag ska orka städa upp efter mig själv...

PS. Är det någon av Er fina som har sytt ett eget balkonskydd
att fästa med öljetter som har några tips, tar jag GLADELIGEN
emot dem!


Ha en riktigt FIN fredag