fredag 15 juni 2012

Fotbollsmiddag...




Fotbollskväll...bara maken & jag hemma, bägge barnen
är på Summerburst på Stadion.
Bestämmer oss för att grilla...vad annars när SOLEN skiner




Denna gång blev det högrevshjärta, grillad sparris och
ugnsbakad färskpotatis och till det vår favorit sommarsås som vi
i familjen kallar STARKSÅS, här är ingredienserna:


- Turkisk youghurt
- Vitlök
-Sambal Olek
- Chillisås
- Salt & Peppar
- Lite god olivolja


RÖR IHOP - superlätt, supergott


PASSAR TILL ALLT, JUST PÅ SOMMAREN !




Ett litet tips med sparrisen,
 ställ den i vatten någon timme innan tillagningen, då
håller den sig krispigt fräsch under tillagningen.


Nu tar jag med mig en bra bok och smyger upp
och lägger mig och läser, så får maken fortsätta att titta på
fotbollsmatchen, jag är så TOTALT ointresserad.
Men självklart hoppas jag att Sverige vinner...självklart, 
så HEJA, HEJA...


k r a m åsa