torsdag 14 juni 2012

Ställningar x 2...



Haha...den där rubriken lät ju lite halvsnuskig,
förstå nu vilka sökord jag kommer få på google...
ställningar !!!


Men här kära vänner handlar det om förfrågningar från er
angående klematis/klätterros ställningar.
Jag har ett gäng av dessa i min garden, 
höga smala = klematis, höga breda = klätterros
korta breda = pioner.  
Tillverkade i armeringsjärn, i detta fall inte gjorda av oss själva utan inköpta.
Fruktansvärt bra, står emot väder och vind.
Har haft ett antal växtställningar tillverkade i trä och hur fint det än är så
håller de inte många år i vårt "besvärliga" klimat.
Så denna är verkligen att rekommendera!




Nästa ställning jag fått frågor om är ställningen till att grilla den stående/sittande
kycklingen. Så här ser den ut, tillverkad av Weber.
 Sätt fast coka cola burken eller ölburken, fyll halva burken med
vätska (vi har bara provat coke) samt lime och ett gäng örter...


 Ställningen ställs på grillen, med den "arma" kycklingen,
måste säga att det ser ganska så makabert ut...
På med locket, sen ska den grillas tills den är klar ca. 1,5 tim för
en ca. 2 kg. majskyckling.


Nej, nu får det räcka med ställningar denna torsdagskväll känner jag!





Här är vår utsikt i kväll - en riktig luftballongskväll.
Min kommande utsikt ska bli örngottet på kudden,
är så rejält  sömning, 
så jag önskar er alla en riktigt god natt.