lördag 14 april 2012





Här ligger underverket  i vattenbad från Pyttan Åbergs keramik.



Vet NI jag är en sådan person som kan få för mig saker och ting som jag vill ha.
och då vill jag ha det omedelbart, kan liksom inte vänta.
Nu hade jag fått för mig att jag ville ha en LERGRYTA, en FIN gärna
handdrejad...
Kommer ni ihåg lergrytan som var så "inne" på 90-talet,
Römertopf.  
Jag hade en sådan och använde den ofta när barnen var små!
Men på något konstigt sätt har den försvunnit..har ingen aning om vart eller när,
men borta är den!


Men nu har jag ÄNTLIGEN en ny, handdrejad och tillverkad av lera från
Ugglarp utanför Ängelholm.
Lergrytan har tillbringat hela natten i vattenbad,
så nu är den redo att användas!!!


✶✶✶✶✶


Nu sticker jag in en sväng till Urban Deli, här skall
inhandlas Bjärekyckling och grönsaker.


Fortsättning följer...




k r am åsa