lördag 14 april 2012

Slowfoodcooking...



Hemma igen efter en smarrig brunch på
Urban Deli och inhandling av majskyckling + rotfrukter.




Lergrytan är laddad och klar - här ska det bli slowfoodcooking,
hoppas nu bara att det smakar lika bra som jag föreställt mig,
efter mitt slit att få tag i grytan...


✶✶✶✶✶


 Var på väg till min kusin i Skälderviken, på Annandag Påsk,
när mitt infall bara föll över mig - LERGRYTA - PYTTAN ÅBERG.
Googlade fram ett tele.nr och en adress.
Inget svar på tel. kanske att vi kunde åka förbi en snabbis... 
Sagt och gjort, kom till ett fint litet samhälle utanför Ängelholm
och där hittade jag hennes hem - lycka!!!


Knackade på 
(medans make & dotter satt kvar med varsin skämskudde)
 öppnade gjorde denna väldigt rara kvinna.
Fick följa med henne in i hennes verkstad och vet ni 
Jag skulle vilja köpa ALLT där, åh så fina saker - keramik är verkligen underbart!


Tyvärr hade hon inget stort lager utan det var verkligen "bara" verkstaden.
Men det viktigaste var att jag fick med mig lergrytan, som var en prototyp
som Pyttan var så gullig att hon lät mig köpa.




De här fantastiska krukorna, som jag också så väldigt gärna ville ha med mig hem,
gick hon ut och grävde upp från sin
egen rabatt,  PÅ ANNANDAG PÅSK!!!


Ljuvligt med så SNÄLLA, ÄKTA människor, 
man blir så glad/tacksam att få träffa på den sorten, den GODA,
Älskar verkligen den GODA sortens människor...




SOLEN har äntligen tittat fram efter en rent bedrövlig snödag,
så nu är det dags att gå ut och njuta LEDIG LÖRDAG.