måndag 23 september 2013

NYMÅLAT...








Testade den nya färgen i guld jag fått ifrån Jotun, Lady Design



en effektfärg som gör att man själv kan skapa skimmereffekter 
i bl.a guld & koppar.   
Min färg som jag fick ger guldeffekter!

På lådfronten, som tidigare var blå, målade jag först en svart yta, sen la jag på
två tunna lager av guldfärgen.  Det gav en snygg ljust guldskimrande effekt.
Vasen som står ovanpå, var tidigare i brunt trä, den strök jag en gång med
färgen, den fick ett mustigare gulduttryck.
Fantastiskt spännande att se hur man på olika material kan få fram 
helt skilda uttryck.
Känner att så fort dessa höstnyheter kommer ut i butik,
kommer jag köpa in effektfärgen koppar.
Tänker mig att man kan göra något riktigt snyggt med bägge dessa färger ihop.





Slängde även på lite färg på mina ekollon,
som jag plockade med mig hem i morse på hundpromenaden,
så nu är även de delvis i guld.

Mer målning kommer ske här hemma,
tror att denna hösten kommer bli riktigt skimrande...



k r a m åsa