onsdag 26 juni 2013

ROSOR & CONTAINER













Tiden i trädgården just nu är ju helt fantastiskt
r o s o r n a ... r o s o r n a 
kan gå runt hela kvällarna & bara förföras av
d o f t e r



Här en närbild av vår klätterros, gerbe rose, som vi har uppe vid  carporten.




Framför carporten står just nu en b l å  container 




som vi för tillfället fyller med allehanda skräp
från både hus & trädgård.  Jag säger bara det...hur mycket sk*t kan man samla på sig
& hur mycket kan växterna växa?  


Fruktansvärt tungt arbete tycker jag att släpa nerifrån trädgården och upp
till vägen, vår tomt har ju en sluttning på 17 meter...
försöker muta sonen så mycket som möjligt :)



Nu lämnar jag containereländet för ikväll, det arbetet får fortsätta
imorgon med förhoppningsvis nya krafter, dagens krafter är totalt urlakade!




Vid grinden har vi en gammaldags buskros Maidens blush, som doftar
helt underbart.  Maidens blush är ett  m å s t e för mig, har haft en i alla
mina trädgårdar...haha...alla, låter som jag haft hur många trädgårdar som helst.
Detta är min 3:e trädgård & alltså min 3:e Maidens blush
ä l s k a r  den verkligen.




Krolliljor är också en stor favorit här hemma,
de kommer upp av sig själv lite varstans, känns som en äkta gammaldags blomma,
passar super i vår lilla cottage garden.

Slänger nu min slitna lekamen i soffan,
tillsammans med en rejält stor kopp champagne/jordgubbste
och på tv´n rullar filmen beast of the southern wild.


SKÖN KVÄLL

k r a m åsa