söndag 21 april 2013

TRÄDGÅRDSHELGEN FORTSÄTTER...












idag på Zetas trädgårdar







Startade på trädgårdscaféet med latte & smarrig kaka.
Självklart hade jag med mig min nedklottrade katalog
med alla mina önskemål att inhandla till min egen trädgård.




Att gå runt här är så fantastiskt, speciellt nu i vårtider när lådorna är fyllda av
härligt fräscha installationer.
Alla träd, buskar & perenner var nu utsatta, bara att promenera runt och drömma
om att ens egen trädgård ska bli lika inspirerande & fin.







Magnoliaträd med stora ludna knoppar & helt fantastiskt vackra lerkrukor





& inomhus i butiken massor med fina växter 
och underbar inspiration!   
Zetas är A.L.L.T.I.D värt ett besök,
man går därifrån med mycket energi som är så välbehövligt
när man kommer hem till sin egen trädgård och ska starta 
sitt eget lilla vårbruk.

Vad jag fick med mig hem i växtväg visar jag en annan
dag när jag fått ner det i jorden.   
Än står det dessvärre kvar i sina krukor...det är det svåraste,
att verkligen se till att de kommer ner i marken...lite tungt att gräva härhemma
i leran, kanske dags att muta sonen...igen!


SÖNDAGSKVÄLL...det är FINT det med:)


k r a m åsa