tisdag 23 april 2013

LUNCHMÖTE...


















i den allra underbaraste av miljöer


nämligen på Ulriksdals slottsträdgård.
I deras trädgårdscafée serveras en helt fantastisk god vegetarisk buffé,
där man går runt & plockar ihop de godbitar man vill prova & jag lovar att
allt...precis ALLT är gott.
Dessvärre var det väldigt mycket folk där idag, mitt i lunchtid,
så jag kunde inte tränga mig fram med kameran ∼
 nästa gång ska jag ge mig iväg lite tidigare, så jag kan visa bilder på deras
underbara uppläggningar!




När alla satt & mumsade i sig mat, smög jag iväg för lite
fotografering, ljuset på detta ställe, som jag alltid tjatar om,  
framförallt orangeriet är helt fantastiskt!
Önskar att man fick tillbringa tid härinne en tidig morgon alldeles själv
med bara kamera & stativ.







Något mer som är bedårande i orangeriet är ju DOFTERNA, just nu
fylldes hela stället av citronblommor...wow vilken doft de avger.
& wow...vilken snygg kruka, detta träd står planterat i.







Är det någon som vet vad detta är för växt?
Har ni sett vilka fascinerande kottar eller är det knoppar???





Ja ni ser...ett helt fantastiskt ställe.
Det är mycket man skulle vilja ha med sig hem härifrån.
& lite shopping blev det såklart, det går ju bara inte att hålla sig ifrån.
Visar bilder på det en annan dag, när det står på rätt plats!
Är det vår & trädgårdsdags så är det...



ÖNSKAR ER EN FIN KVÄLL
förhoppningsvis hinner man ut i trädgården en sväng innan mörkret faller.




k r a m