torsdag 28 mars 2013

SKÄRTORSDAG...












Och så var PÅSKEN här...
otroligt vad fort tiden går, känns inte alls som så länge sedan granen
slängdes ut




Har planterat mina fina blommor jag köpte på Zeta´s häromdagen,
kungsängsliljor tillsammans med klöver.
Nu har jag satt ut dem i den sköna solen, tänker att jag får bära
in dem på kvällarna så länge vi har dessa otroligt kalla nätter.





Även lite gult fick det bli, det är ju ändå påsk
och hur som...gult hör ju verkligen påsken till...
så några minipåskliljor passar väl bra vid entrén.





Som sagt skärtorsdag, 
det innebär i mitt fall tillagning av påskmat.
Sillen ska läggas in, laxen kokas och janssonsfrestelsen in i ugnen.
Och så dessa köttbullar  som ska rullas...

Ja det är väl bara att sätta igång,
om man ska hinna klart innan det blir midnatt.



ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT FIN
SKÄRTORSDAG



k r a m åsa