tisdag 27 november 2012

POUF....













Hyacinterna har slagit ut i vårt lilla casa
det luktar underbar J U L


Combon av nyutslagen hyacint och nyskalad apelsin
är för mig så totalt jul, de dofterna värmer i hela kroppen!
Fantastiskt egentligen vad olika dofter kan bjuda på,
både vad gäller glädje och sorg, doften sitter så starkt förknippad med händelser.
Har läst att luktsinnet är det sista sinnet som vi förlorar 
när vi lämnar detta jordeliv, så dofter är viktiga.




Tänkte visa er en ny pouf jag har köpt,
ser ni...där bakom borden




hann inte mer än lägga ner den på golvet,
så låg Sören på den...
tänk att han tror att allt man köper hem är till honom.




själv hade jag tänkt mig en extra sittplats nu i 
glögg- & juletider.
Någonstans att lite lätt bara slänga sig ner, men att slippa sitta på golvet.

Men det är såklart, den funkar väl även bra som extra hundsäng.



Nu fortsätter jag att borra ner näsan i hyacinten 
samtidigt som jag sänder ett sms till maken...
OBS!  glöm inte APELSINER
kommer bli en härligt doftande kväll här hemma.


NJUT TISDAGSKVÄLLEN

imorgon har halva veckan gått...igen



k r a m åsa