söndag 25 november 2012

EUCALYPTUS PÅ YTTERDÖRREN











Denna söndag har bjudit på fantastiskt härligt väder
lugnt & stilla...
en underbar fixa i trädgården dag.





Har gjort mig två dörrkransar med eucalyptusblad och
 hmm. gul lök...jag vet...jag vet... inte mycket till julfeeling med gula löken, ja det ska vara
jansson då...
men det är så att jag brukar köra med röda äpplen, men det slutar alltid med
att fåglarna bearbetar sönder hela kransarna...
så gul lök, nejmen f*n jag skulle såklart ha
tagit rödlök...det hade självklar gett en mer julig känsla




Tillverkade själva redet till kransen av ståltråd, virade eucalyptusen runtom.



Dessutom plockade jag bort alla orangea pumpor och pyntade
med mossa och lite annat i krukorna.



Om ni har något vintergrönt i krukor ute, passa på att
vattna nu innan frosten kommer, annars finns risk att växterna frystorkar!



 Jag vattnade mina tujor och hängde i några
små halmhjärtan.  

Vinterpyntet klart vid ytterdörren!




Mossfatet står kvar och lyser upp
den mörka hörnan.




Nu blir det självklart SOLSIDAN och
förhoppningsvis lite sköna SKRATT.
Verkligen en favorit såhär på söndagskvällen.



k r a m åsa