fredag 12 juli 2013

tips på COOL TUNNA







eller jag menar såklart KOL tunna



Som ni vet älskar vi, precis som så många andra, att grilla
under sommar/höstmånaderna



och självklart blev det grillning även denna sköna
fredagskväll...



Jag har i flera år retat upp mig på de fula grillkolspåsarna,
som på något sätt ligger slängda lite överallt, så nu...
har jag skaffat oss en KOLTUNNA



Ser ni vad fräscht det ser ut, en hederlig koltunna står där på gräsmattan, med lock
och allt så att inte kolet blir blött...superbra!
Koltunnan som jag tror går under benämningen typ tvättunna
finns på det STORA blå/gula företaget.
Detta var fredagens braiga tips från mig:)

∼ ∼ ∼ ∼ ∼


Har idag rensat lite i vårt förråd & hittade då två gamla tavlor
som hängde på väggen i rökrummet när vi köpte vårt lilla casa



Tavlorna i sig var väl inte superroliga direkt, men ramarna
tycker jag mycket om  just nu...  för 10 år sedan när vi köpte detta ställe
tyckte jag de var hemska!
Men nu kan jag se att man kan göra något
kul av dem,  tänk vad smaken förändras i takt med att modet kommer & går.



Jaaa, här ser ni vad vi ska njuta av ikväll, mina fingrar är helt röda
av allt körsbärsplockande.  
Här gäller att dela med sig - trädet dignar av dessa godingar:)

ÖNSKAR ER EN RIKTIGT FIN KVÄLL


k r a m åsa