måndag 10 juni 2013

TRÄDGÅRDSRUNDA









Vilket underligt väder vi har idag,
ena stunden mörk & regnig...nästa strålande sol



När det var stunden med strålande sol passade jag på att smita ut i trädgården,
dags att plocka in sallad till middag innan det hårda regnet kommer igen.





Heelt underbart nu med rosorna som blommar så man kan plocka in
massor och få den ljuvliga doften att fylla ett helt rum.
I bakgrunden ser ni även gullregnet också så fantastiskt med sin blomning just nu.



Här står den nyplockade salladen och väntar medan jag går runt
och drar lite ogräs både här & där. 
 Fruktansvärt vad fort ogräset kommer upp, 
tyckte inte det var länge sen jag rensade så ordentligt...fuskade väl antagligen,
ganska lätt att fuska just med den delen känner jag....Boring!!!



Funkian är på väg upp riktigt ordentligt.  Visst är väl det en trygg & pålitlig växt
eller är det kanske så att mina sorter är väldigt lättodlade!!! Tycker iaf. att de sköter
sig väldigt fint alldeles av sig själva...inget trams där inte...




Här ovan är det en körsbärsbenved som har fått
fullt av små blommor, min absoluta favorit på höstkanten när 
blomningen övergår i chockrosa kapslar.


Neej nu börjar det småregna lite igen, bästa att hämta salladen och ropa
in hundarna innan det kommer en störtskur, dessutom väntar kaffet i köket,
har bara fått i mig en kopp idag så jag känner att det är läge för åtminstone en kopp till.


Fortsatt FIN eftermiddag


k r a m åsa