måndag 4 mars 2013

DET GRÖNA FORTSÄTTER....













I vardagsrummet SKINER solen in
med STARKA härliga STRÅLAR på





min lilla samling av vaser som står kvar sen helgen.
Sån´t här väder gör mig varm i själen!



De hemsydda kuddarna har kommit till sin rätt i soffhörnan,





känner mig SÅ nöjd med det gröna, det lättade genast upp
allt det murriga...eller är det kanske så att SOLEN är det som gör
att rummet ger ett lättare intryck...


∼ ∼ ∼ ∼ ∼


Nu vill jag att snön försvinner...direkt...gärna redan inatt.
Längtan ut till trädgården är stark, vill känna jord under naglarna,
vill se naturen färgas G R Ö N
Tror inte att min längtan hjälper, snön stannar nog ännu några veckor...
ja..ja...går och sätter igång tekokar´n...lite GRÖNT te till Dicte
passar väl bra så här en måndagskväll.


GRÖNT TE + GRÖN KUDDE = MÅNDAGSKÄRLEK = TILL ER


k r a m åsa