söndag 10 mars 2013

BLÅA HÄRLIGA...















Himmel...som vi har längtat efter dig!


Maken & jag tog med oss pojkarna 
∼ våra två borderterriers ∼
in till gärdet i morse för en härlig söndagspromenad under denna fantastiska himmel.


Skönt såhär på en ledig söndag att lämna ön och få se något annat
och framförallt för hundarna, att få uppleva nya dofter.
Då är gärdet ett bra alternativ, massor med folk & massor med hundar!



Vid kaknästornet ligger Teracoms centrum för radio- och tv-trafik i Sverige,
när man går runt där känns det som att man hamnat i en star wars film.

Jag tycker att det är barnsligt spännande att gå
runt bland dessa jätteparaboler...
fråga mig inte varför, men jag gillar dem på något sätt, antagligen känslan
av att man känner sig så liten bland detta STORA.





Men nu är den filmkänslan över... sitter här vid matbordet
med datorn & kaffet och funderar vidare över min ihärdiga längtan efter 
en ny soffa.
Måste hälla i mig kaffet och ge mig ut en sväng på isen känner jag,
mycket långfärdsskridskoåkare ute nu ser jag, solen strålar fortfarande,
här inne kan jag inte sitta!


UT OCH FYLL LUNGORNA MED LUFT



k r a m åsa