onsdag 3 oktober 2012

NYTT I TRAPPAN...
















I trappan ner till vår bottenvåning/källare har vi en avsats,
 jag gillar att ändra om på den lilla hyllan...eller hylla, egentligen är det
en bit av det tidigare golvet till vardagsrummet.
(för innan vi gjorde trappan, var man tvungen att 
gå runt på utsidan av huset för att komma ner)


Mina plancher av Yoko Ono har för tillfället fått
sitt hem där...(texterna ovanför är från de plancherna, som by the way
kommer från Moderna Museet, ramarna är från Ikea)



Har köpt en pepparblomma,  heter den så...?  som jag har ställt
i krukan från Day bredvid ljusstaken från samma ställe




dessutom har jag ställt dit ett gäng pocketböcker som ger lite
färg åt det hela.




och även Tine K lampan får vara med på ett hörn, ger lite extra ljus
så här i hösttider.

Visst är det roligt att så här på hösten flytta runt lite
i sitt hem. 
Bara att  göra en sådan sak att ändra placering av sina
gamla saker gör ju att man direkt får en NY känsla i rummet.
Att se tingen från andra vinklar, med andra kompisar gör STOR skillnad...
det gillar jag...billigt och bra!

Nu är det dags att ta kvällspromenaden med hundarna,
har väntat så länge som möjligt med förhoppning att REGNET
skulle ge sig...men INTE...nu ligger killarna med benen i kors,
så det finns ingen återvändo.

På med STORSTÖVLARNA...

FIN KVÄLL

k r a m Åsa