måndag 20 augusti 2012

WORKING DAY...









Alltså 1:a arbetsdagen flöt på helt ok,
högarna på skrivbordet var kanske ifs. lite för höga, 
det kommer nog ta ett tag att komma ner till botten...



Det bästa av allt var ändå när jag kom hem, solen sken, det var fortfarande
∼varmt ∼, maken hade gjort pasta & köttfärssås,  som vi satt ute på terassen och åt.
Bara han & jag...inget barn hemma ikväll.
Nu känns det helt ok att arbetet är igång igen, för kanske vi kommer ha 
ett gäng sådana här kvällar framför oss...det vore L Y C K A


Köpte med mig hem en gäng vita gladiolus, det är verkligen en blomma
som ger försmak inför hösten, 
och även den där ∼grå spindliga krukväxten∼ (kommer absolut inte på vad den heter)
den dyker också alltid upp så här i skiftet sensommar/höst


Hmm...maken undrar varför jag tänder ljusen när solen fortfarande
skiner starkt, det syns ju verkligen inte, men jag tycker att det känns...
det känns i min själ...tända ljus känns på något sätt B R A.
Jag tror att det är för lite av min sensommarångest smyger
runt mig lite sakta och försiktigt ∼då är L J U S∼den bästa räddningen.

HA NU EN RIKTIGT SKÖN KVÄLL
själv ska jag titta på DALLAS...kan nog verkligen INTE
låta bli...