lördag 11 augusti 2012

RUNDA TORN...
















G.O.D.M.O.R.G.O.N.

vilken härlig lördagsmorgon vi bjuds på,
här hemma är himlen helt blå och solen lyser varmt,
frukosten ute på bryggan i bara nattlinnet,
det är så ska det vara....



Tog några bilder igår, när vi hade vägarna förbi, på en kyrka som ligger här ute på
Mälaröarna,  en av de sötaste kyrkorna jag vet...


∼ Munsö kyrka ∼
det är, vad man kallar,  en rundtornskyrka bygd på 1100-talet.


Här ser ni en miniatyr av just denna kyrka, 
hemma hos mig på mitt franska bakbord.
Har haft den i MÅNGA år, men tänk, den är fortfarande kvar
villket är sällsynt när det gäller mig, tröttnar tyvärr alldeles för lätt
på olika prytlar,  men denna lilla kyrka sprider sin värme.


Munsö kyrka ligger placerad mitt ute på landet, mellan sädesfält och hästar.

Ser ni korset, det stod precis bredvid den underbara stenmuren ut mot vägen...
helt snett och vint, gav nästan en liten läskig känsla, undrar hur/varför det hamnat där...



Stenmurar ∼tycker det är så snyggt∼
speciellt så här tillsammans med en rak fin grusgång.
Älskar också knastret som uppstår när man går
på grusgången, där går det minsann inte att smyga sig fram...


HA EN UNDERBAR DAG,
så ses vi senare!!!