fredag 2 mars 2012

Skönaste dagen...





Fredag igen - härligt, härligt...




och vilken ljuvlig ledig fredag dessutom - det känns ju VERKLIGEN som vår.
Var bara tvungen att gå ut och sitta i trädgården
och planera inför vårsäsongen som vi snart har framför oss...




Igår när jag var hos trädgårdsmästaren och skulle köpa mina fröer,
hittade jag minipenséer - vilken lycka!!!
För mig finns det inget som känns mer vårigt än just dessa små
sötnosar, kände verkligen att jag var värd dessa efter
min undersökning på KS.


Är ni också sådana, som behöver unna er något när ni klarat av en sak
som känns lite extra jobbigt, som en slags belöning...
I mitt fall blommor och en god fika på Gateau, så känns allt lite,lite bättre.


❀ ❀ ❀ ❀ ❀


Nu ska här lagas god fredagsmiddag, har plockat fram
Hannu Sarenströms kokbok (en stor favorit i detta kök)
tänker göra kalkonbröst med hetta & vitlök, en återkommande klassiker!!!
Marinaden är redan på g och det luktar La France
i hela lilla casat.


Det finns bara ett ord för denna rätt
MUMSFILIBABBA