torsdag 4 augusti 2011

Pyrus salicifolia...igen



hur tråkig får man bli


tror ni inte att jag köpte ett silverpäron träd till...
Varför kan jag inte variera mig - blir jag förtjust i något
oavsett vad det gäller - så kör jag det stenhårt och när det gäller
 träd: ute silverpäron,  inne oliv.

Kanske därför jag varit gift med samma man i tjugotvå år - jag gillar inte variation!!!
Tryggt och säkert - det är min melodi...




Till lunch åt vi en väldigt god potatis/pesto sallad,
lätt att göra hemma själv: en god pesto, sallad, potatis, fetaost, kapris
och gräslök - fräscht & gott.
 Tycker fortfarande så mycket om deras porslin med spetsduk känslan,
så god att äta på.





sen vandrade vi runt och tittade på alla fina växter och fina saker,
men vet ni vad någon stol fick jag inte med mig hem, varken maken eller
sonen tyckte om den :(
själv tror jag den hade passat som en smäck till matbordet,
men så är det - jag kan ju inte alltid få bestämma (fast innerst inne vill jag det!)
jag är i alla fall lycklig över ännu ett Pyrus Salicifolia.


Tack för denna torsdag
over and out