torsdag 4 augusti 2011

Nästa balkong...

Oj, Oj vad maken sliter




han svetsar balkongräcken så det står härliga till!!!
Nu har maken fått för sig att alla räcken ska upp denna sommar,
så först gjorde han klart balkongen vi har på baksidan av huset
och nu blir det lilla balkongen på framsidan utanför vårt sovrum.   
Tänk vad skönt då kan jag hänga ut
sängkläderna på vädring hur lätt som helst.


Men jag förstår inte hur han klarar av att stå där uppe i gassande solsken
och svetsa!!!




Sonen och jag (kanske mest sonen) försöker få in
lite ljus & rymd i vår garden.  Jag pekar vad som ska bort
och sonen klättrar och sågar (känner mig nöjd där med fördelningen).


Det är inte klokt vad fort allt växer när man har en gammal trädgård,
hux flux ser man inte himlen längre.
Jag vet för några år sedan när vi byggde nytt hus och anlade ny trädgård, då
tyckte man att det växte sååå lååångsamt och nu hinner man
inte med att hålla efter allt.  Konstigt det där man är liksom aldrig nöjd.




Eftersom vi arbetet  på så bra idag känner jag att det är läge att åka
till favoritträdgårdsmästaren, känner mig i behov av ett litet träd
till min nya balkong, känner också att jag behöver en ny stol, har sett en
där som jag bara inte kan glömma... 


En lunch för oss alla på Zeta´s får det alltså bli, 
så nu sticker vi iväg med nästa färja till andra sidan och har lite njut tid.






Hoppas ni alla har en fin torsdag.