onsdag 6 juli 2011

The sunshine is back

Äntligen är sommaren här igen, 
nu är det bryggan som gäller..


Förresten vilket underbart lavendelår vi har - de blommar så det står härliga till..





Vet ni igår kväll när jag och pojkarna var ute i trädgården
såg jag något som jag aldrig sett förut
en lysmask
(här är hon - bild tagen med blixt)



här ser ni den otroligt lysande neongröna färgen
(här tog jag utan blixt, tyvärr är jag ingen duktig fotograf, så jag kan inget
om inställningar och sånt - så här syns bara färgen inte själva skalbaggen)
men wow vilken färg så häftigt!!!




googlade upp lysmask och förstår att detta var en hona som med
denna starka färg ville locka till sig en hane.
Jag såg ingen karl what so ever i närheten, så jag vet inte hur natten
slutade för denna lilla pudding!

Tänk vilka äventyr man kan råka ut för hemma på trappan i sin egen trädgård...



Nu NJUTER vi att sommaren har kommit tillbaka