onsdag 18 september 2013

VART KOMMER ALLT IFRÅN???







Har fått några påpekande både här på
bloggen, men framförallt på mitt Insta.



∼ vart kommer allt ifrån?

Här måste jag verkligen ta åt mig, är så dålig på att tala om var
jag köpt våra saker.
Så från&medNu kommer jag skriva nedtill på varje blogginlägg
var jag köpt mina saker:)

Jag startar med min dotter Hannas rum, för här har jag även fått mejl om hur 
jag gjort hennes typ sänggavel.
Nu vill jag passa på att säga att jag sällan gör något som ska
hålla länge, älskar ju som ni vet att göra om här hemma:)

Mina förändringar är oftast av saker jag redan har här hemma,
gäller bara att tänka förbi det traditionella, ni vet det moderna uttrycket,
tänka outside the box.




Gavlen består alltså enbart av tre olika tyger, två är linnegardiner & en är en linnebordsduk
alla dessa tre kommer från Himla.  (som jag haft liggandes i ett skåp)
Dessa är upphängda över ett snöre som är spänt från vägg till vägg,
perfekt att använda om man vill göra sänghimmel tex.







Bakom tyget har jag fäst en ljusslinga, en vanlig jul-ljusslinga från Clas Ohlsson,
den har jag bara tryckt fast på väggen med hjälp av häftmassa.




Dessa tre kuddar kommer från HM-home.
Ett superställa att köpa snygga kuddar för en hyfsat billig peng.





Det fina påslakanet med drömfångaren på
har jag köpt på Bolia på Fleminggatan.
Den ljustgråa kudden kommer från Himla.





Brickbordet kommer från Affari,
 brickan var från början i silver, men är nu guldsprayad.
Även hattaskarna i bakgrunden, som är köpta i London, har hon
sprayat i guld.
På bordet en glasvas från Asplund, parfym Marc Jacobs & doftljus från
Voluspa.





Den snygga träbänken, är egentligen ett sideboard, som jag sågat benen av,
kommer från Artwood.
Mattan har vi köpt på Medinan i Marrakech.




Ännu en glasvas från Asplund, denna i lägre variant.

  Doftlus från Voluspa.
Munnen är från kosta boda ∼ åsa jungnelius,
nagellack Chanel & en bodycreme från Habitat.


Jag har även fått mejl om att en del av er vill se
mer bilder från dottern´s rum, så jag lovar när det bara har blivit lite mer 
städat där, så kommer jag köra lite mer pics från hennes del av vårt lilla hus.

Må så gott nu så ses vi imorgon.




k r a m