söndag 8 september 2013








liljevalchs & utställningen
HOME SWEET HOME








Oj, Oj...här var det färgglatt & blandat
må jag säga...en riktig färgkick började det med...



home sweet home låter oss möta desigikoner från olika internationella formgivare
men i en egen komponerad stilblandning.

Här fanns stilideal från det sena 1800-talet Arts & Crafsrörelse,
Bauhaus, Svenskt Tenn & Memphis-gruppen.
Möbler av Gio Ponti, Alvar Aalto, Saarinen & paret Eames
bland många andra.








Allt serverat i en salig samklang precis som det ska vara i ett
HOME SWEET HOME

(fast här måste ERKÄNNAS jag hade ALDRIG trivts
i ett sådan HEM...blev nästan yrslig när jag gick omkring här,
för oj ∼ oj ∼ så mycket FÄRG & MÖNSTER det var)




Nu måste jag ut & rensa huvudet lite,
såå mycket folk idag på Djurgården...

Lite rensning i rabatterna tror jag skulle sitta fint såhär
en  #soligsensommarsöndag



k r a m åsa