tisdag 20 augusti 2013

UNDERBARA







SCONES



När nu hösten sakta börjar göra sig påmind,
fyller jag på i frysen med mina absoluta favoritscones.
vi fick nämligen i oss de sista igår framför tvn.




Jag tror, som en äkta engelsman att,  a cup of tea 
gör att allt genast känns bättre, 
plussar man därtill en scones...ja då är det nästan fest faktiskt...


Här kommer receptet på de allra, vad jag anser,  bästa scones

för 6 st STORA

6 dl. vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
1 dl potatismjöl
4 tsk bakpulver
1 tsk salt
100 gr. smör
3 dl turkisk yoghurt


blanda alla torra ingredienser i en bunke.
tillsätt yoghurten, sedan smöret i bitar.
blanda till jämn deg.
dela degen i 6 bitar & rulla till bollar med lätt mjölade händer.
grädda 15 min.  i 200 grader.





Vill bara säga ett stort T A C K för all fin respons vi fått
på vårt kopparelement både på mejl & instagram.
Känns väldigt kul speciellt när det är något man tillverkat alldeles själv.



k r a m åsa