torsdag 18 juli 2013

MITT SOMMARVATTEN







Nu har jag legat klart för idag i solen,
vilket underbart väder, kan knappast tro att det är sant.
Dags att dra sig undan i skuggan och måla lite plank,
vi håller på med undertak till carport & bodegan här hemma, så mycket målning är det!



Med denna värme går det åt massor av vatten.
Jag vill gärna att vattnet ska ha lite smak, lättare att dricka då tycker jag.




Mitt favoritvatten såhär under heta dagar gör jag med bl. mynta
som alltid ger en fräsch smak.  Jag har tre olika sorters myntor i trädgården,
som jag plockar några blad av



Sen slänger jag i några frysta jordgubbar, väldigt bra, för de får ju även agera
som isbitar



Jag köper alltid svenska jordgubbar så här på sommaren
och styckfryser ner dem. Superbra att kunna ta fram den mängd man behöver
till tex. smoothies


Dessutom skivar jag ner en citron...




Har alltid en stor kanna i kylen, då är det bara att ta sig ett glas .   
Smaken blir ju bara bättre & bättre under dagen.  Tar vattnet slut är det bara att fylla på
citronen, jordgubbarna & myntan håller ju bra i kylen!


Fyller mitt glas med vattnet, på med målarhandskar
& fram med färgen...Skuggan här kommer jag...



NJUT ER DAG


k r a m åsa