måndag 3 juni 2013

SKÖRDA SALLAD...















eller skörda & skörda, där överdrev jag nog en smula...




men 1:a lilla salladsskörden från egna trädgårdslandet blev det idag.
Jädran´s va kul det är att gå ut med saxen och klippa 
sina egenodlade salladsblad.



Och självklart kände vi att det var just sallad vi ville ha till middag 
dessutom blev det såklart melonsallad, 
ni vet ju att vattenmelonen står i väldigt hög kurs här hemma just nu.



Serverades tillsammans med parmaskinka & vitlöksbröd.
Lätt & väldigt gott, konstigt nog blir det ju extra gott när det är något man odlat själv,
 att äta en sådan här varm och skön kväll.





På bordet har jag något av de vackraste blommor jag vet,
hundkex & smörblommor.  
Har dem gärna i en gammal Höganäs kruka...
en riktigt svensk sommarklassiker.

Nu ska jag ge mig på att tvätta lite fönster här hemma,
det är fortfarande inte gjort...tänker att ikväll är en bra 
kväll, det är lugnt och ljummet därute och det doftar
riktig mysig sommarkväll dvs.
 en kväll som gjord för fönsterputsning.


k r a m åsa