måndag 17 juni 2013

JOSEPH JOSEPH










Gillar mina köksredskap från Joseph Joseph,
tycker det är kul med en liten färgklick i köket, som för övrigt
i stort sett är i enbart svart/vitt/trä



Älskar dessutom att ha dem i det ursnygga kärlet
från Västergården.  
Gillar den robusta känslan av svart keramik som möter 
den färgglada silikonen


∼ ∼ ∼ ∼ ∼


Efter att disken var avslutad tog jag mig min dagliga kvällstur i trädgården.
Solen skiner och det är en riktigt skön kväll, fast alldeles för kallt för att vara mitten på juni.
 Passar på att skörda än fler chilifrukter som jag ska
trä upp på vår pågående rista



Tur att skörden redan är så god, för nu börjar det
verkligen tryta i min chiliskål här i köket



Det ligger bara ett fåtal kvar på botten efter dagens användande i köttfärssåsen. 
Vi är STORA konsumenter
av chilifrukter här i vår familj inser jag,  vi använder det nästan dagligen,
både till kött, fisk & dressing.

Dessutom har här uppkommit ett nytt användningsområde:  
Sonen satte egen snaps idag...gissa vad som var i...CHILI.
Två varianter,
Den ena bestod av fläderblom & chili,
 den andra citronverbena & chili.
Detta ska drickas till midsommar, så jag
får återkomma senare om det var lyckade combon eller om det var något
man borde undvika, väntar med spänning på resultatet.



k r a m åsa