fredag 24 maj 2013

MASKROSORNAS VARA ELLER INTE VARA....



















De är ju faktiskt väldigt fina,
när man ser dem såhär...



Men härhemma i gräsmattan, vet jag inte, det känns
inte lika vackert...



fast ifs. när jag nu ser det på bild, så ser det ju faktiskt riktigt
trevligt ut...svensk sommar på nått sätt...
I vilket fall bort ska dem, måste ju visa lite hänsyn till mina grannar och ta bort dem
innan de skickar iväg sina fina frön.




Maken har köpt mig ett nytt trädgårdsverktyg, en maskrosplockare



jädran´s va smidigt den var.   Hur lätt som helst att plocka upp dem



Så detta är vad jag pysslar med denna lediga fredag.
Trädgården och framförallt gräsmattan har blivit åsidosatt länge nu.
Men nu är det alltså dags.


Maskrosorna är bortplockade, nu är det bara klippningen kvar,
kommer bli rejält tungt...gräsmattan är riktigt långhårig...så fram med
största vattenflaskan, räffsan och tålamodet att orka igenom hela mattan idag.



HA EN RIKTIGT FIN FREDAG


k r a m