söndag 5 maj 2013

I PARKEN













 vid Drottningholms slott,
tog vi med oss pojkarna på en skön eftermiddagspromenad.



Tänk vad man känner sig turistig när man går runt såhär
i en slottsträdgård där alla går runt med sina kameror.



Hade själv kameran hängandes på magen, så när jag kom in
i slottsbutiken  ∼skulle köpa mig en teatermask∼ så blev jag tilltalad 
på engelska, tjejen såg nästan chockad ut när jag svarade på svenska...


Går man iväg en bit bort från slottet,
så är det inte alls så mycket folk, åtminstone inte såhär tidigt på våren.




Ni ser inte en människa så långt ögat når, så skönt att
ströva runt i lugn & ro med hundarna springandes runt benen.






Maken är nu och köper pizza till kvällen, 
så dags för mig att plocka fram bestick...kvällens middag intas
nämligen i soffan framför tv´n, känns så skönt efter en härlig dag
som tillbringats utomhus sen tidig morgon...aningen söndagstrött.
Pizza det blir bra det!


FIN KVÄLL



k r a m