tisdag 12 mars 2013

BORT MED DET MÖRKA











In med det ljusa....




Försöker få bort det allra mörkaste textilierna här hemma.
Det är väl ändå något av det tråkigaste som finns...
för var lägger man allt som man inte vill ha framme, varenda skåp är ju fyllt!
Kanske läge att hyra en container att ställa ute i trädgården och bära
in allt i...



Slängde på en av mina halvvissna tulpaner på stolen med
kuddarna och genast sken det upp en aning, 
tänk ändå vad lite färg kan göra.




Tulpaner i förfall är ju så otroligt vacker, dessa matta, lite torra
färger förtrollar mig.  
Åh vad jag önskar att jag kunde måla av denna
franska tulpan i akvarell eller olja...




Nu hoppar jag vidare...från förtrollande tulpaner till mindre förtrollande
K O P P A R
för det är det som kommer bli vårt nästa DIY projekt,
koppar passar super till vår tegelskorsten.
Så nu blir det till att skissa upp vad jag tänkt mig och sen 
i lugn & ro närma mig min handyman och se om jag kan
få med honom på noterna!
För till detta DIY projekt krävs både kunskap,  svets & lödteknik
och det är inget som jag besitter utan där behöver jag hjälp.

Något som jag får sköta totalt själv utan hjälp är hanteringen
av alla kuddar & plädar.  Maken tycker det räcker med varsin kudde att vila
huvudet på när vi ligger slänga i soffanhörnan och pläd...1 st som vi kan dela på:)


k r a m åsa