tisdag 1 januari 2013

WONKI WARE














Nå, goda vänner...blev det någon PIZZA & IVANHOE hemma hos ER idag?
Det är väl så huvuddelen av oss svenskar tillbringar nyårsdagen
eller hur...



Själv sov vi oss igenom Ivanhoe  ∼ antagligen sett den för ofta ∼
och maken kände för att grilla 
så även pizzan gick bort denna dag ∼



En god köttbit, rester från gårdagen, slängdes på grillen och genast spred sig, vad jag kallar
Mallorcadoften,  över bodegan.  
G.O.T.T



Köttet serverades med sparrisrisotto, även det rester från gårdagen, på vårt
älskade Wonki Ware porslin
∼som vissa av er undrat över, inhandlat på NK∼
till det varsitt STORT glas cocacola






En äkta nyårsdagsuppfyllelse lyckades vi ändå få till,
heela dagen plus middagen intogs i soffan ∼ 
DET KÄNNS SEGT MEN BRA!
Vet ni jag härdar ut och stannar kvar här en stund till innan jag 
drar mig upp till övervåningen och sängen, 
ifs. känns det aningen tungt, för sängen lockar väldigt på mig däruppifrån, 
men jag vill liksom inte att helgen ska vara över...riktigt än...


k r a m & g o d n a t t
∼till er där ögonlocken inte orkar hålla sig uppe längre∼

see u tomorrow


åsa