tisdag 8 januari 2013

LEJONHUVUD











på min kruka i ett köksfönster



försöker plocka in lite nytt nu här hemma, när julen
har kastats ut...känns aningen grått & trist i fönstren...




haha...grått & trist...
hur mycket roligare blev detta...med grå kruka & grå ljusstake???




men observera att jag piffade till det rejält med en pärlhyacint och ett
ljus i matchande färg...

Neej minsann här krävs det MER växter ∼ MER färg för att få
bort den liite trista känslan av månaden januari.
Eller är det kanske så att det bara är jag som känner mig allmänt trist & grå idag,
har alltid problem med att komma igång med vardagsrutiner efter en härlig -skön ledighet.
Tror jag har alldeles för lång startsträcka...

Men vet ni jag kämpar på med denna arbetsdag, bara två timmar kvar,
sen plockar jag fram min Sandman igen, och flyr in i bokens underbara värld,
passar super så här en januaritisdag.


HA EN FORTSATT FIN EFTERMIDDAG


k r a m åsa