fredag 28 december 2012

EN SKÖN









dag på stan blev det idag,
solen sken och himlen var klart blå
en riktigt fin mellandag alltså.




Promenerade runt i city, men orkade inte ge oss in i några
rea butiker, där var alldeles för mycket folk!

Tog ett kort på Margaretha Krook där hon står och övervakar Dramaten,
hon var en fantastisk skådespelerska, verkligen en av mina favoriter.
Fortsatte vidare ut mot strandvägen...


Stor risk för istapp - och snöras nu från taken, 
med avstägningar och varningar överallt.  Nu gäller det att titta uppåt när man går på trottoarerna.



Svenskt Tenn...hmm...
känner man inte att det kurrar lite i magen...



Jomenvisst, en afternoon tea, kan ju aldrig sitta fel, så här slank vi lätt in.
Att det dessutom råkade följa med vissa saker hem gör ju inte Svenskt Tenn sämre,
de har ju såå FINA saker.  
Verkligen synd att inte plånboken är aningen tjockare!




Förresten gick vi förbi skyltfönstret till Strandvägen 1
där Pelle Lydmar slår upp portarna till sin nya restaurang i april 2013.
 Tre restauranger i en och uteservering runt hela byggnaden.
Det ser man ju framemot, kommer säkert bli ett nytt guldkorn i stan.



 ∼ ∼ ∼ ∼ ∼

Nu fortsätter jag min lilla bortplockning av julen
och plockar in mina nya blommor jag fick med mig hem från stan.


ÖNSKAR ER EN FINFIN FREDAGSKVÄLL



k r a m åsa