måndag 3 december 2012

BARNSLIG










alltså...ibland är jag så fruktansvärt barnslig.



Kan nästan stå precis hur länge som helst framför NK´s
julskyltning, dvs. om den är som detta år
UNDERBAR
(förra året var en STOR besvikelse - då hastade jag förbi)





I år vill jag stå länge för att hinna se alla detaljer,
jag vill stå längst fram...trots att jag vet med mina 177 i strumplästen,
vet att jag måste lämna plats till de små människorna,
jag VET att det är för de små människorna som med STOR glädje
klappar i händerna när de känner igen sina kära figurer.





Jag känner också igen, känner igen sedan jag var en liten människa, 
sedan mina barn var små människor... 
jag vill också klappa i händerna och skratta av förtjusning. 
Jag njuter...njuter,
av varje liten detalj i dessa för mig i år fulländade skyltfönster.




Känslan av lyckan att det snart är julafton.
JULAFTON bara ordet gör mig fortfarande varm,
trots att jag är en stor människa nu.





TACK NK för er underbara julskyltning detta år 2012



JAG VILL VERKLIGEN STÅ LÄNGST FRAM



k r a m åsa