måndag 19 november 2012

KAMMARLJUSSTAKE












Har hittat en kammarljusstake i porslin...



precis en sådan jag letat efter...
en någorlunda tunn och försiktig.

Känner ni som jag att just kammarljusstake på något sätt hör julen till
eller är det  bara jag som har en sådan känsla?
Tycker om tanken att man smyger runt i huset under juletider 
just bärandes på en kammarljusstake...men inser nu när jag skriver 
att detta har ju faktiskt aldrig hänt, har aldrig någonsin smugit runt med en kammarljusstake ∼




Hittade denna på Illums bolighus inne i stan.

Har sedan tidigare ett antal sådana här ljusstakar i olika utföranden, 
keramik, gjutjärn, silver och mässing, 
men den här i vitt, relativt tunt porslin kändes precis rätt
för min julkänsla i år.




Dessutom fann jag den söta porslinsrenen i samma butik, så han slank 
dessutom också ganska lätt ned i kassen.





Herr ren fick lite granris att knapra på när jag ställde ner honom i min ljuslykta.

Som ni ser smyger sig julen in både här & där hemma hos mig,
vet inte vad det är med detta år...brukar ju hålla stenhårt på att inget pynt
ska komma fram innan 1:a advent...fattas bara att jag snart kommer dragandes med
julmust också...då är det illa ställt, när alla mina egna regler rubbas...


EN RIKTIGT FIN MÅNDAGSKVÄLL 
ÖNSKAR JAG ER


k r a m åsa