tisdag 9 oktober 2012

ATT BEARBETA SORG...












det absolut svåraste som finns...


Gårdagskvällen bjöd mig på två tunga program
som berörde mig djupt.
Först Jonas Gardell´s Torka aldrig tårar utan handskar,
en hård berättelse om aids.

Senare på kvällen när jag låg och zappade runt bland kanalerna kom jag 
in på ett nytt talkshowprogram med Jenny Strömstedt
där bl.a. medlemmarna i bandet sugerplum fairy var gäster.
Den unga trummisen i bandet Kristian Gidlund har fått
tillbaka sin fruktansvärda cancer, samtalet handlade om att på
något sätt bearbeta sorgen/döden.

Programmet berörde mig djup, gick in på trummisen
blogg ikroppenmin

Tårarna rullar nerför kinderna, kunde inte sluta läsa,
så fruktansvärt tungt att ta del av hans klarsynta, skarpa och omtumlande tanker.
En ung människas konstaterande att hans liv snart är över...
F R U K T A N S V Ä R T

Låg länge, länge och vände och vred mig med tårarna tyst rinnandes
nerför mina kinder...
att bearbeta sorg...hur gör man....




Lyssna här på Kristian Gidlund´s sång sweet jackie,
som de spelade igår kväll. Så fantastiskt fin!



k r a m åsa