tisdag 25 september 2012

TOPPMIDDAG på en tisdag...










Neej..
inget indiskt från david batra´s kokbok
blev det ikväll



Fann mig nämligen totalt ensam hemma till middagen idag,
tog ett snack med mina två killar om vad vi skulle slå på stort med nu när det bara var vi tre...
Självklart enades vi om något som bara vi älskar,
något vi ALDRIG får äta när familjen är hemma
BLODPUDDING,  yummy va gott det är!




Kolla in min dukning, jag körde den gamla hederliga stilen,
∼den man hade innan familjen kom in i bilden∼
allt serverat direkt från stekpannan på tallriken och så
självklart en tidningen att läsa medan man äter.
Tände åtminstone två ljus för att få lite middagsfeeling,
men det hjälpte inte speciellt mycket ∼ det var fortfarande väldigt tyst vid middagsbordet,
förutom då hundarna som smackade i sig sina skivor,
med njutningsfulla ljud!
Blodpudding det är GOTT det.


∼ ∼ ∼ ∼ ∼

Nu är det teatime för mig och killarna i soffan,


jaha, jag ser att teet gäller bara mig,
∼ Sören har redan slocknat ∼  med sin älskade råtta i munnen!


Eskil ser också aningen utslagen ut...
∼ antagligen inget te där heller ∼

 Då blir man ensam med teet denna kväll!!!




FIN KVÄLL