söndag 26 augusti 2012

SÖNDAGSPYSSEL...













Lite småpyssel ute i trädgården



såhär en söndagsförmiddag...
dags att börja höstplocka lite, ska nog ge mig iväg till trädgårdsbutiken
för att handla in lite gråa höstväxter till krukorna.



Vart jag än är när jag är ute i trädgården, följer mitt kaffe med, här står det
placerat på lerugnen!


Våra badhytter där vi förvarar dynor, kuddar & badlakan under sommaren,
nu ska allt tvättas och packas undan för denna säsong.
Visst är det så mycket tråkigare att plocka in alla saker på hösten än vad det
är på våren när alla saker ska plockas ut, då vet man att hela långa sommaren
ligger framför en...nu ligger den lixom bakomen...inte alls lika kul.


Vi har låtit en kronärtskocka gå i blom ∼färgen∼är ju så fantastisk
ser ni humlan därinne ∼lycklig av allt pollen han kan rulla sig i∼
humlan såg helt mjölig ut när han flög vidare...



Nu börjar regnet falla återigen, ingen ordning alls på vädret idag,
 då passar jag på att sticka iväg till trädgårdsmästaren
för att se vilka höstnyheter de fått in i växtväg,
alltid lika kul!



EN FIN SÖNDAG ÖNSKAR JAG ER