fredag 24 augusti 2012












MORGONpromenad in the garden...



har arbetat i en vecka nu och för mig känns det som om
hösten kom precis denna veckan!  
Trädgården ser lite ledsen ut!
Det känns som den vet att nu är det strax över...över för detta år...
Själv blir jag lite låg när jag går här, kanhända för att jag hörde att vi i stockholm
enbart haft 6 dagar, alltså enbart SEX dagar med över 25 graders värme denna sommar,
förra sommaren hade vi 25 dagar!!!
men hallåå hur ska vi klara långa vintern,
var lämnar man in reklamationen???





Men va f*n kan ju inte gå och deppa ner mig, det är ju F.R.E.D.A.G
och sol och vackert i trädgården, hösten är ju egentligen
en F.A.N.T.A.S.T.I.S.K tid att njuta ∼men det känns lixom som att den kom väldigt fort...

Sonens elefantgräs här ovan växer så det knakar, gräset är uppe
och hälsar på i Aspen!  Då menar jag trädet aspen och INTE skidorten :)



På sonens brygga ligger hans älskade simfötter, precis hemkomna från Kroatien,
där de använts flitigt under en vecka.  

Här hemma har det använts NOLL gånger denna sommar!!!
∼Hör ni, där kom bitterheten fram ännu en gång idag, trots att det fortfarande är fredag,
va sjutton är det med mig idag???∼


Vindruvorna kämpar på men både de och framförallt persikorna
skulle behöva lite mer V.Ä.R.M.E
nu kommer det bittra igen...ok, jag får erkänna...känner mig INTE 
till 100% riktigt NÖJD med denna sommar∼



Förresten ni med trädgårdar...
har ni provat Perovskia, en fantastiskt buske med iochförsig
lite mysko/stark doft om man rör vid den.
Helt ljuvlig i sin färg och blommar hela långa hösten,
fin dessutom att bara plocka in en kvist att ha i en vas.
Den kan jag starkt rekommendera!

Neej nu får det bli lite ordning här på torpet.
Ledigt idag så nu måste väl dammsugarrackarn fram så att
det känns som jag gör någon form av nytta.



ÖNSKAR ER EN RIKTIGT FAB.  FREDAG