onsdag 18 juli 2012

PALMEN PÅ TERASSEN









Några frågor har dykt upp på min mejl angående
palmen jag har på terassen...




Bl.a fick jag ett rart mejl av Petra på bloggen HoP, som hade funderingar
på att skaffa sig palmer till sin egen terass.
Känns så kul att vi "små" bloggare kan inspirera dessa
"stora" duktiga bloggerskor!
Dessutom är ni
några som har funderingar på hur man sköter om dem.



Tyvärr har jag "bara" haft palmen sen mitten på maj, så jag
har ingen erfarenhet angående övervintringen, men enligt trädgårdsbutiken
skulle den övervintra precis som olivträden så jag hoppas det kommer att fungera.


Är det någon av Er som övervintrat palmer och vet hur man gör???

Än så länge ser det ut som om palmen trivs och vi trivs med palmen,
den ger ett skönt grönt inslag på terassen - för mig är det viktigt med växter
för att inredningen för övrigt ska komma till sin rätt.

PS. Jag köpte den största storleken, ca 2 meter hög är den!




Nu blir det kvällssmörgås med smarriga
kantareller.
Tack I-M för dem, ska bli så gott!!!
Passar super att äta framför tv där det just nu visas Tinas´mat,
en bra combo tycker jag.


HOPPAS NI FÅR EN FIN KVÄLL

k r a m åsa