lördag 5 maj 2012




Okej nu ligger de där...
hela långa dagen har tillbringats ute i trädgårdslandet,
allt är planterat, känns så skönt, nu kan jag få ro
att försöka ta det lite lugnt efter mitt ingrepp
i nästa vecka. 
Har fått information att man inte får anstränga sig
i 14 dagar efter angiografin, så idag plågade jag hela min familj
med att hjälpa till in the garden, allt för att modern ska kunna hålla sig lugn i nästa vecka...
och då menar jag VERKLIGEN plåga, typ en riktig bitch alltså!
En närstudie på potatisens groddar, här är det sorten Minerva
i blå toner
Early Puritan drar mer åt grönt.
Smakfulla eller hur...kanske lite kaktusaktigt när jag ser
efter lite närmare...nästa vassa faktiskt!!! 


✿✿✿✿✿


Efter detta hårda arbete drog maken och jag in till MOOD
och Boqueria och unnande oss lite smarrig tapas. 
Väl hemma igen slängde sig maken direkt  framför hockey´n
själv har jag ingen ro att ligga framför tvn, så jag tar mig en skön
kvällspromenad med vovvarna - vi har en riktigt lugn fin kväll här
med himlen i rosa toner.  
Det får bli bra så denna lördagskväll!